Animationsprinciper”the breaking down drawing”

Ovan ser man en start key och en end key. Mitten är sin passing position.

I och med att den händer något nytt mellan dessa animationer så bör man sätta dit att animationen ska blinka på mitten positionen. Detta starker intrycket och ger mer liv. Det ända som du inte ska sätta en blinkning är om du försöker vissa att karaktären är skrämd eller uppmärksam på någonting.

Man kan sedan flytta lite på huvudet med för att få animationen ännu mer intressant.(Breakdown)

 

Här är ett tydligt exempel på hur mycket mer intressant en animation ser ut om man lutar huvudet (breakdown).

Om man bryter benen på sina karaktärer så får karaktären mer flexibilitet och gör den mer intressant. Längst till höger på bilden ovan ser man en arm som slår ner näven ner i bordet. På en av framesen så har man brutit benet så att den pekar motsatt håll.

Rörelser som gör i en 8 gör att vi människor tycker det ser snyggare ut.

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>