Animationsprinciper”eyes”

Ögon är en av de viktigaste i en animation. Ögon förmedlar många budskap bara av att man tittar på ett speciellt sätt.

Om man vill att sin karaktär ska se fundersam ut så kam man lätt göra detta med hjälp av ögonen och ögonbryna. Se bilden ovan för att se hur man kan göra.

När man ska blinka med sin karaktär så ska helst pupiller följa med ögonlocket av själva ögat. Sen när man börjar titta igen så låter man pupiller följa med igen när ögonlocket öppnar sig.

 

När ögat går ner så ska man låta ögonlocket vara neråt och när man ska börja titta upp igen så ska man låta ögonlocket vara böjd på motsatts håll. Se ovan för klarare bild.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>