Om blocket

Nu när blocket börjar ta sitt slut så kände jag att det var bra att ta en stor koll på vad som har hänt.

Jag kan börja med att säga att om man är intresserad av animationer och vill lära sig att göra animationer så ska man börja med att kolla igenom

The Animator’s Survival Kit – Richard Williams och inte börja med att kolla på de 12 animationsprinciperna. Efter att du har kollat på Richard så tror jag att du får betydligt mycket mer ut av de 12 animationsprinciperna.

Nästa steg efter Richards alla DVD:er är de 12 animationsprinciperna. Står så mycket om 12 animationsprinciperna så att tar man och söker på google får man upp oändligt med fakta nästan.

Sen om man är intresserad av att göra animationer i 3D så rekommenderar jag att kolla in några tutroials på 3D animationer som tex.

3DMotive – 12 Principles of Animation Vol 1-3 där Justin Harrison.

Den länken ovan är bra pga han tar upp de 12 animationsprinciperna samtidigt som han visar hur man lättast gör det i ett 3D program.

 

 

Saker som jag inte han med att göra som jag skulle vilja hinna med på blocket var:

Jag lyckades inte hitta boken: Human and animal locomotion skriven av: Eadweard Muybridge. Tror att den skulle varit väldigt intressant att kolla i.

Jag han aldrig göra något i 3D pga jag helt plötsligt fick för mig att testa att göra animationer i 2D efter att jag hade haft ett möte med lärarna och de tyckte att jag skulle testa på 2D. Jag blev själv lockad av att testa 2D för jag visste hur dålig jag är på 2D jämfört med 3D. Dock så gjorde detta också att jag var tvungen att kolla upp hur jag skulle kunna göra något i 2D. Jag försökte att rita på många olika sätt men inte för än jag hittade

Digital tutors- Drawing Manga Anatomy and Poses in PS och Digital tutors- Principles for Establishing Character Age så lärde jag mig hur man kunde rita i 2D.

 

Mitt slutresultat blev rätt så bra. Jag han inte göra om varje bild så att de såg rena och snygga ut men själva animationen var ju det som var viktigt och där tycker jag att jag använde mig av många animationsprinciperna. Jag använde mig av betydligt fler animationsprinciperna än vad jag trodde jag skulle använda mig av efter allt man hade kollat och lärt sig på blocket.

Det visade sig att jag använde mig av de olika animationsprinciperna hela tiden när jag ritade. Så blocket har varit till väldigt stor nytta. Jag tror att hade jag gjort animationen i 3D så hade jag nog missat några animationsprinciperna pga man inte håller på med varje frames. Dock tror jag också att man hade gjort andra animationsprinciperna som inte finns med i bilden. Och man hade hunnit göra fler animationsprinciperna än det jag han med pga det går snabbare att göra animationer i 3D än i 2D.

 

 

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>